• Directionul. Sokola 6, 38-200 Jasło
  • Phone13 446 24 26

 

  • Akredytacja
    Akredytacja

    Decyzją Podkarpackiego Kuratora Oświaty z dnia 29.01.2018 r./ znak pisma: PiP.5470.1.2018/ Powiatowy Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Jaśle uzyskał akredytację.

    Jak wynika z rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 grudnia 2003 w sprawie akredytacji placówek doskonalenia § 3 "Placówka doskonalenia może uzyskać akredytację, jeżeli:

    • zapewnia wykwalifikowaną kadrę,
    • opracowuje i wdraża programy doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz przeprowadza ich ewaluację,
    • prowadzi działalność informacyjną i upowszechnia problematykę z zakresu doskonalenia zawodowego nauczycieli,
    • zapewnia nowoczesną bazę dydaktyczną".
  • Doradztwo metodyczne
    Doradztwo metodyczne
    Doradzamy i pomagamy nauczycielom w stosowaniu wiedzy pedagogicznej w praktyce oraz do pożądanego działania w sposób trwały i zorganizowany przez wspólne z wykrywanie błędów, stawiania diagnozy, a następnie pokonywanie trudności przez działalność profilaktyczną lub terapeutyczną.
  • Studia podyplomowe i kursy kwalifikacyjne
    Studia podyplomowe i kursy kwalifikacyjne

    Niż demograficzny, z którym od dłuższego czasu zmagają się polskie szkoły, niesie za sobą wiele zagrożeń, ale również szereg potencjalnych korzyści dla pedagogów, którzy postanowią się przekwalifikować i zdobyć nowe umiejętności cenione na rynku pracy. Jak zatem poprawić swoje szanse na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy? Z pomocą przychodzą studia podyplomowe.

    Powiatowy Ośrodek proponuje studia podyplomowe na kierunkach, które sa najbardziej cenione i oblegane przez nauczycieli a koszty udziału są niskie.

  • KURSY / WARSZTATY / KONFERENCJE
    KURSY / WARSZTATY / KONFERENCJE

    Organizujemy KURSY, WARSZTATY, KONFERENCJE dla nauczycieli, wychowawców, Rad Pedagogicznych, rodziców oraz innych zainteresowanych osób z zakraesu edukacji, profilaktyki, wychowania, dydaktyki. Współpracujemy z doświadczonymi ekspertami i edukatorami oraz z innymi jednostkami doskonalącymi nauczycieli.

A A A

Adresat: Zespół Nauczycieli

Liczba godzin szkoleniowych: 4h

Cel szkolenia: Rozwój kompetencji nauczyciela w zakresie rozumienia trudności dziecka w szkole i efektywności podejmowanych działań w pracy z nim.

Tematem przewodnim szkolenia będą związane z edukacją szkolną wymagania wobec dziecka, tj. by było UWAŻNE, SKONCENTROWANE, KONTROLOWAŁO SWOJE EMOCJE, SPRAWNIE CZYTAŁO I PISAŁO. Powyższe oczekiwania wobec dziecka bywają nieraz trudne do realizacji. Czynniki narzucające ową trudność często nieokreślone. Porozmawiamy zatem o tym, co ma na to wpływ poprzez poddanie analizie rozwoju dziecka, poprzez przyjrzenie się czynnikom związanym z ciążą i porodem pod kątem konkretnych konsekwencji rozwojowych. Zwrócimy uwagę na pierwsze lata życia, na hierarchiczny rozwój mózgu. Będzie to fundament prowadzący do rozważań o dziecku w szkole, jego możliwościach, trudnościach i deficytach.

 

Poruszane zagadnienia

  1. Zanim dziecko pojawi się na świecie (ciąża i poród w przekładzie praktycznym)
  2. Pierwsze lata życia dziecka (hierarchiczny rozwój mózgu- struktury i ich funkcje)
  3. Odruchy pierwotne i posturalne (znaczenie, obserwacja szkolna)
  4. Niedojrzałość neuromotoryczna (czym jest)
  5. Edukacja szkolna (wymagania wobec dziecka, a jego indywidualne możliwości rozwojowe)
  6. Podsumowanie tematu- analiza i wnioski 

Prowadzenie: Renata Bryś mgr pedagogiki z zakresu psychoprofilaktyki społecznej, oligofrenopedagog, absolwentka interdyscyplinarnych kwalifikacyjnych studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki specjalnej w obszarze wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz opieki nad małym dzieckiem (dyplom Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie). Szkoliła się zarówno pod okiem polskich jak i zagranicznych specjalistów. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to jej zawodowa pasja, wśród certyfikatów z tego zakresu: Model Wczesnej Interwencji- Model INSITE (model pracy w domu z rodziną dziecka w wieku 0-6 lat z niepełnosprawnościami sensorycznymi oraz dodatkowymi uszkodzeniami; skala rozwojowa programu INSITE), manualna technika pracy z ciałem i emocjami dla niemowląt, dzieci i dorosłych (Masaż Dotyk Motyla Dr Evy Reich). Interesuje ją diagnoza i terapia zaburzeń neurorozwojowych (ukończyła: I i II stopień Handle uzyskując dyplom The Handle Institute jak też szkolenie z ortoptyki Uczenie poprzez widzenie, Ćwiczenia dla uczniów, Model wspomagania pracy oczu i mózgu). Posiada licencję terapeuty Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej INPP Polska, która jest oddziałem Institute for Neuro-Physiological Psychology, międzynarodowej organizacji założonej w Wielkiej Brytanii. Ze względu na spotykane problemy z porozumiewaniem związane z zakłóceniami rozwoju ukończyła Program Rozwoju Komunikacji (I i II poziom Metody Makaton) jak też posiada wiedzę z zakresu Metody Werbo- Tonalnej (cz.I) w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Wśród innych form doskonalenia również podstawowe założenia Programu RDI w pracy z rodzinami i terapeutami osób z autyzmem. Od przeszł 12 lat pracuje z niepełnosprawnościami i zaburzeniami rozwojowymi.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o kontakt z Powiatowym Ośrodkiem Edukacji Nauczycieli w Jaśle:

telefon 13 446 24 26,
pocztą elektroniczną e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.