A A A
  1. Alternatywne metody nauczania i wychowania – nauczanie przez doświadczenie i zabawę
  2. Alternatywne metody prowadzenia lekcji
  3. Aplikacje internetowe wspomagające edukację
  4. Bezpieczeństwo w szkole i jego uwarunkowania – odpowiedzialność prawna nauczycieli
  5. Bezpieczne i celowe wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego
  6. Bezradność intelektualna uczniów – przyczyny i sposoby zapobiegania
  7. Budowanie dobrej współpracy z rodzicami uczniów
  8. Budowanie efektywnej współpracy w gronie pedagogicznym
  9. Budowanie strategii przeciwdziałania agresji w szkole
  10. Czytanie w edukacji i wychowaniu dziecka
  11. Depresja u nastolatków
  12. Diagnoza jako stały element pracy nauczyciela
  13. Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów
  14. Dopalacze w szkole – nowe wyzwanie, ogromne zagrożenie
  15. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
  16. Dziecko z autyzmem w grupie i klasie ogólnodostępnej – wyzwania i potrzeby
  17. Eco zabawy. Integracja zespołów dla wszystkich grup wiekowych. Labirynt – rozwój umiejętności rozwiązywania problemów indywidualnie i grupowo
  18. Eco Design. Renowacja mebli i integracja zespołu
  19. Edukacja poza szkołą – nauczanie przez doświadczenie
  20. Fitness dla umysłu
  21. Gry i zabawy przeciwko agresji
  22. Indywidualizacja procesu kształcenia – praca z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się
  23. Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkole i placówce
  24. Jak motywować uczniów do nauki?
  25. Jak poznać, że uczeń ma problem z narkotykami? Jak kształtować postawę trzeźwości?
  26. Jak przeprowadzić ewaluację wewnętrzną?
  27. Jak twórczo i kreatywnie realizować zajęcia z doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkole?
  28. Jak rozwijać twórczość i kreatywność u dzieci w przedszkolu? – praktyczne rozwiązania
  29. Jak rozwijać twórcze i kreatywne myślenie u uczniów? – praktyczne rozwiązania
  30. Jak (współ)pracować w zespołach przedmiotowych? – planowanie i dokumentowanie pracy?
  31. Jak wykorzystać wiedzę z neurodydaktyki w praktyce szkolnej i przedszkolnej?
  32. Jak wyzwolić się z uzależnienia od telefonu i korzystać z niego w pełni świadomie?
  33. Kształcenie kompetencji kluczowych określonych w podstawie programowej
  34. Matematyka nie tylko na matematyce, czyli o rozwijaniu umiejętności matematycznych w szkole
  35. Matematyka już w przedszkolu
  36. „Matematyka łatwa dla każdego dziecka” – praca z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki wg programu                 Gruszczyk
  37. Kolczyńskiej
  38. Metoda projektów w pracy z uczniami
  39. Metody aktywizujące w praktyce szkolnej
  40. Metody i techniki motywujące do uczenia się
  41. Metody socjoterapeutyczne w pracy wychowawczej
  42. Monitorowanie realizacji podstawy programowej w edukacji wczesnoszkolnej
  43. Narzędzia i procedury ewaluacji wewnętrznej w szkole/placówce oświatowej
  44. Neurodydaktyka w szkolnej ławce
  45. Nowe podejście do dydaktyki, czyli jak uczyć nasze dzieci dla świata, którego jeszcze nie ma
  46. Nowoczesne metody nauczania
  47. Ocenianie kształtujące jako sposób wspomagania procesu uczenia się
  48. Ocenianie wspierające rozwój: jak nową wiedzę o umyśle wykorzystać do osiągania lepszej skuteczności edukacyjnej?
  49. Pozytywny wizerunek szkoły jako główny element konkurencyjności placówki oświatowej
  50. Praca z uczniem zdolnym na wszystkich etapach kształcenia. Rozpoznawanie i wspieranie mocnych stron i zainteresowań dziecka
  51. Prawidłowa emisja i profilaktyka zaburzeń głosu
  52. Prawo oświatowe. Zmiany w Karcie Nauczyciela
  53. Profilaktyka dysleksji w przedszkolu
  54. Profilaktyka uzależnień w szkołach/placówkach oświatowych
  55. Przemoc internetowa – cyberbullying
  56. Przemoc rówieśnicza – jak nie zostać „kozłem ofiarnym”?
  57. Pytaj tak, aby uczeń chciał odpowiadać
  58. RODO w szkole
  59. Serwisy społecznościowe – Facebook, Google Plus i ich następcy. Wrogowie czy przyjaciele szkoły?
  60. „Skąd ta agresja?” – zachowania agresywne w szkole, profilaktyka i przeciwdziałanie
  61. Skuteczne metody wychowawcze
  62. Sposoby wzmacniania samooceny uczniów
  63. Stres w zawodzie nauczyciela – metody i techniki radzenia sobie ze stresem
  64. Tańczymy i wesoło się bawimy
  65. Techniki uczenia się uczniów
  66. Trudne sytuacje życiowe uczniów i ich wpływ na funkcjonowanie w szkole
  67. Uczeń dyslektyczny
  68. Uczeń z zespołem Aspergera w szkole
  69. Umiejętności komunikacyjne – podstawa sukcesu nauczyciela i uczniów
  70. Urządzenia mobilne w szkole – tablet i smartfon w zastosowaniach edukacyjnych
  71. Uzależnienia behawioralne u dzieci i młodzieży – utrata kontroli nad własnym zachowaniem
  72. Warsztaty z pomocy przedmedycznej
  73. WebQuest: nowoczesna, motywacyjna i skuteczna metoda edukacyjna
  74. Wielokulturowość w naszej szkole – wyzwanie dla edukacji w XXI wieku
  75. W jaki sposób możemy wpływać na poprawę efektywności kształcenia?
  76. Współpraca nauczycieli z rodzicami – zapobieganie niepowodzeniom szkolnym
  77. Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
  78. Wykorzystanie potencjału tablicy interaktywnej w celu podniesienia atrakcyjności lekcji
  79. Wykorzystanie wyników diagnoz i egzaminów zewnętrznych do ewaluacji pracy szkoły
  80. Wypalenie, depresja u dzieci i młodzieży – nowa moda?
  81. Wypalenie zawodowe – poszukiwanie nowych rozwiązań w pracy z ludźmi
  82. „Zabawa w czytanie” – jak wspomagać rozwój kompetencji językowych w przedszkolu?
  83. Zabawy z dźwiękami i nietypowymi przyborami
  84. Zabawy z wyobraźnią
  85. Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży
  86. Zaburzenia uczenia się – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia w praktyce szkolnej
  87. Zadania i rola nauczycieli/wychowawców w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  88. Zagrożenia w cyberprzestrzeni – przeciwdziałanie i profilaktyka
  89. Zajęcia twórcze w pracy z dziećmi
  90. Zapobieganie zaburzeniom w rozwoju mowy
  91. Zastosowanie nowoczesnych darmowych aplikacji w procesie dydaktycznym

Powiatowy Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Jaśle realizuje także szkolenia dla rad pedagogicznych o tematyce określonej przez szkołę/placówkę.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o kontakt z Powiatowym Ośrodkiem Edukacji Nauczycieli w Jaśle

  • Telefon 13 446 24 26 ,

  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.