A A A
  1. Aplikacje internetowe wspomagające edukację.
  2. Bezpieczeństwo w szkole i jego uwarunkowania.
  3. Bezpieczne i celowe wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego.
  4. Budowanie dobrej współpracy z rodzicami uczniów.
  5. Budowanie strategii przeciwdziałania agresji w szkole.
  6. Depresja u nastolatków.
  7. Diagnoza jako stały element pracy nauczyciela.
  8. Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów.
  9. Dopalacze w szkole – nowe wyzwanie, ogromne zagrożenie.
  10. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów.
  11. Dziecko z autyzmem w grupie i klasie ogólnodostępnej – wyzwania i potrzeby.
  12. Indywidualizacja procesu kształcenia – praca z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się.
  13. Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkole i placówce.
  14. Jak przeprowadzić ewaluację wewnętrzną?
  15. Jak twórczo i kreatywnie realizować zajęcia z doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkole?
  16. Jak rozwijać twórczość i kreatywność u dzieci w przedszkolu? – praktyczne rozwiązania.
  17. Jak rozwijać twórcze i kreatywne myślenie u uczniów? – praktyczne rozwiązania.
  18. Jak wykorzystać wiedzę z neurodydaktyki w praktyce szkolnej i przedszkolnej.
  19. Kształcenie umiejętności kluczowych określonych w podstawie programowej.
  20. Matematyka nie tylko na matematyce, czyli o rozwijaniu umiejętności matematycznych w szkole.
  21. Metoda projektów w pracy z uczniami.
  22. Metody aktywizujące w praktyce szkolnej.
  23. Metody i techniki motywujące do uczenia się.
  24. Metody socjoterapeutyczne w pracy wychowawczej.
  25. Narzędzia i procedury ewaluacji wewnętrznej w szkole/placówce oświatowej.
  26. Nowoczesne metody nauczania.
  27. Obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczycieli.
  28. Ocena pracy nauczyciela – przywilej czy obowiązek?
  29. Ocenianie kształtujące jako sposób wspomagania procesu uczenia się.
  30. Podstawowe przepisy prawa, które każdy nauczyciel znać powinien.
  31. Prawo oświatowe. Zmiany w Karcie Nauczyciela.
  32. Profilaktyka uzależnień w szkole/placówce oświatowej.
  33. RODO w szkole.
  34. Rozpoznawanie objawów uzależnień (internet, alkohol, środki psychoaktywne) wśród dzieci i młodzieży.
  35. Zaburzenia zdrowia psychicznego u dzieci i młodzieży.
  36. Zachowania agresywne w szkole – profilaktyka i przeciwdziałanie.
  37. Skuteczne metody wychowawcze.
  38. Tworzenie, wdrażanie i aktualizacja przepisów wewnętrznych w szkołach i placówkach.
  39. Uczeń dyslektyczny w szkole.Współpraca nauczycieli z rodzicami – zapobieganie niepowodzeniom szkolnym.
  40. Wychowanie do wartości – kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
  41. Wykorzystanie wyników diagnoz i egzaminów zewnętrznych do ewaluacji pracy szkoły.
  42. Jak wspomagać rozwój kompetencji językowych w przedszkolu?
  43. Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży.
  44. Zaburzenia uczenia się – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia w praktyce szkolnej.
  45. Zadania i rola nauczycieli/wychowawców w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  46. Zagrożenia w cyberprzestrzeni – profilaktyka i przeciwdziałanie.
  47. Zajęcia twórcze w pracy z dziećmi w przedszkolu.
  48. Zapobieganie zaburzeniom w rozwoju mowy.
  49. Zastosowanie nowoczesnych darmowych aplikacji w procesie dydaktycznym.

Powiatowy Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Jaśle realizuje także szkolenia dla rad pedagogicznych o tematyce określonej przez szkołę/placówkę.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o kontakt z Powiatowym Ośrodkiem Edukacji Nauczycieli w Jaśle